Hermanus 2

14 oktober 2019 - Hermanus, Zuid-Afrika

Vanochtend uitgeslapen tot 8 uur, half 9 aan het ontbijt. Half 10 aan de wandeling naar het centrum begonnen over een pad langs het strand en over de rotsen. Prachtige uitzichten maar was wel heuveltje op en heuveltje af. In totaal 6 km en 3,5 uur over gedaan met vaak genieten van het uitzicht. Op een gegeven moment schoot er een  dier voorbij de struiken in. Ik dacht dat het een hondje was maar dat was niet zo. Frank heeft het op foto gezet en later bij het grote uitzichtpunt zagen wij een man deze beestjes brood voeren, ze aten uit zijn hand en zaten bij hem op schoot en op zijn schouder. Eric heeft ook nog een boterham gevoerd aan een jonkie. Het waren rockrabbits. Zie foto's. Aan het strand geluncht, ongeveer 70 traptreden naar beneden. Het viel een beetje tegen behalve de kip van Eric en na het eten met een volle buik ook weer naar boven, pfff, even bijkomen. Even langs de boulevard gelopen en een ijsje gegeten, heerlijk ijs. Eric en ik zijn op een terrasje gaan zitten en Wendy en Frank zijn gaan shoppen. Na nog geen uur waren zij alweer terug.  Nog wat besteld en toen zagen we mensen naar de zee wijzen. Wij dachten walvissen maar het was een groep dolfijnen die aan het jagen waren. Nu met de taxi terug naar de lodge en even uitrusten. Vanavond weer terug met de auto om te eten. Morgen op tijd op, koffers in de auto en dan hopelijk met de boot de zee op om walvissen te spotten. Volgens weerbericht gaat het morgen minder waaien. Daarna door naar onze laatste stop, Kaapstad. Tot morgen!