Hermanus Lavender Manor Guest House

13 oktober 2019 - Hermanus, Zuid-Afrika

Vanochtend om 08.15 vertrokken naar Hermanus. Een rit van 5 uur pfff. Onderweg een stop gemaakt bij Ronnies sex shop, een restaurantje dat begon met een hok en Ronnies shop heette. Toen Ronnie met vakantie was hebben zijn  vrienden  het woordje sex er aan toegevoegd. Sinds die dag is de omzet alleen maar gestegen en staat er nu een stenen gebouw. Binnen hangt het vol met bh's, visitekaartjes, papier geld, vaantjes en teksten uit alle landen. Ronnie zat aan tafel toen wij aankwamen, een oude hippie met een lange blonde vlecht. Bijna iedere auto of bus stopt daar om wat te drinken of eten. Wij namen een milkshake en die was heerlijk. Verder naar Hermanus en tijdens de rit in de bergen zagen wij gele en groene vlakken in de verte. Dat bleken de graanvelden te zijn toen wij er langs reden, kilometers groot. In Hermanus aangekomen hebben we weer prachtige kamers vlak bij de zee. Even naar het strand wat gedronken bij Dutchies, een restaurant van een Hollandse dame, Jouke. Gelijk maar gereserveerd voor het diner vanavond daar, leuke locatie. Tijdens het drankje de eerste walvissen al gezien vanaf het terras, geweldig. Morgen varen de boten helaas niet uit door te veel wind maar als het goed is gaan we dinsdagochtend wel. Spannend! Weer een mooie maar vermoeiende dag gehad vandaag, morgen weer een nieuw verhaal. Tot morgen!

1. Jacqueline en Wilbert:
    Gaaf hoor
  2. Sien:
    13 oktober 2019
    Gaaf die verhalen! Leuk om mee te beleven zo! Geniet en have fun. En rustig aan met de shit 😉.
  3. Monique Bos:
    Gezellie Ans dat we ff contact hebben gehad. Iedereen vond het leuk 😘