Oudshoorn 2

12 oktober 2019 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vandaag een mooie rit gemaakt. Eerst naar een struisvogelfarm om even in de winkel te kijken. Nee, we hebben niet op die beesten gereden. 😜 Na de farm op weg naar Prins Albert, een pittoresk plaatsje. We nemen de korte route. Na een aantal kilometer moesten we de bergen in op een onverharde weg van 22 km. Dat was best eng soms. Smal en hobbelig met de afgrond ernaast. Billenknijpend was dat. Wendy had aan het eind geen nagels meer over en plaste bijna in de broek. Ik heb volgens mij een slijtplek in de mat getrapt, zo hard remde ik mee, pfffff. 7 kleuren. Eindelijk na ruim 2 uur in het plaatsje aangekomen. Oude huizen uit begin 1900, goed bijgehouden dus erg mooi. Alsof het zo moest zijn kwam er een T-fordje voorbij rijden, geweldig. Heerlijk in een tuin koffie en ijsthee gedronken bij Lazy Lizzerd. Hier maken ze alles zelf, van taarten, brood en de ijsthee. Even nog rondgereden hier en toen stonden we toevallig langs een begraafplaats. Hier waren de graven boven de grond en bedekt met stenen. Het was uit de jaren 1800. Zie foto. Nu maar weer op weg naar Oudtshoorn. Daar om 15.15 uur aangekomen bij een restaurant waar allemaal oude auto's en motoren stonden. In en buiten het restaurant. Het was een soort familierestaurant met speelplek in een grote tuin. Hierna weer naar het hotel. Morgen weer een lange fit naar Hermanus, daar hopen we de walvissen te zien overmorgen met de boot. Tot morgen!