Oudtshoorn Surval Boutique Olive Estate

11 oktober 2019 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vanochtend om 06.00 uur opgestaan. 07.15 bij het olifantenpark aanwezig. Eerst een video bekijken met hoe het park is ontstaan en wat wel en wat niet te doen. Het is een opvang voor gewonde en verstoten dieren. Als het kan gaan ze terug in de natuur. Op weg naar de olifanten, 10 stuks in totaal. Bij iedere olifant 1 verzorger en 1 gast. Omdat er 12 aanvragen waren  hadden Eric en ik en Wendy en Frank 1 olifant. Wij hadden Sally, de oudste. Ze had maar 1 slagtand. Wendy en Frank hadden Nandi. We hebben ongeveer 3 kwartier gewandeld, aangeraakt en geaaid, erg gaaf. Ze voelen alles horen alles en ruiken alles maar zien slecht. Na de wandeling kwamen we bij een pand waar we een ontbijt kregen. Heerlijk op het terras uitkijkend op een beboste heuvel. Prachtig, alleen de vogels hoorde je. Na het ontbijt met een busje naar de voederplaats gereden, daar kregen we een emmertje met fruit en groenten om te voeren. Ze weten natuurlijk dat dit gaat gebeuren dus ze stonden er al klaar voor. Ze lopen verder vrij rond en wij gingen dan ook met een verzorger naar ze toe om ze aan te raken en aangeraakt te worden. Je kon zo lang mogelijk blijven als je wilde maar wij moesten verder naar Oudshoorn dus zijn om 10.15 weg gegaan. Het was een hele beleving. Naar Oudshoorn is een prachtige route met mooie uitzichten door de bergen. Het is het struisvogelgebied met veel boerderijen en producten van de struisvogel. Aangekomen bij ons hotel dat tussen de olijfbomen ligt waar we prachtige kamers hebben, wauw!!! Eten met een geweldig uitzicht. 2 zwembaden waarvan het water wel koud is dus het badpak weer droog in het koffer 😜😜 Hier maar eens heerlijk van genieten. Zie de foto's.

Morgen weer meer!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Piet en jose:
    12 oktober 2019
    hallo Ans en Eric zijn weer mooie foto's. maak er nog wat van en wij zien jullie.