Panoramaroute

1 oktober 2019 - Hazyview, Zuid-Afrika

Na een stevig ontbijt, vandaag  de panoramaroute gedaan. Helaas was het slecht weer en reden we de hele ochtend in de wolken en de regen. 13 graden, we dachten dat we in Nederland waren😁 In de middag hield de regen op maar het bleef wel bewolkt. Uiteindelijk wel mooie uitzichten gezien en daar wat foto's van gemaakt.  Jammer dat het zo somber weer was en daarom de foto's minder mooi zijn. Gelukkig, de eerste  dieren op de foto, apen. Die beesten  schieten zomaar de weg op, levensgevaarlijk. Bij ons rijden ze herten en zwijnen dood, hier de apen. Lekker geluncht langs een beek met mooi uitzicht bij Boskombuis, was fris maar een vuurtje erbij dus goed te doen. Er wordt gekookt en gebakken op een open vuur. Alles komt daarvan af, koffie, thee, vlees en groenten. Wij maar klagen als de oven het niet doet, hier is het niet zo luxe. Het toiletbezoek was ook een beleving, de dames konden naar buiten kijken als ze hun behoefte zaten te doen en de heren konden ook naar buiten kijken als ze stonden te plassen. Was hilarisch en we hebben enorm gelachen. Ik denk niet dat we de foto's plaatsen, misschien alleen van de heren. Een oude mijnwerkersdorp bezocht die nog helemaal intact  was zoals vroeger, alles nog in oude staat maar wel in gebruik als winkel of hotel of  restaurand. De meeste gebouwen waren kleine museums. We hadden de auto op een plek staan waarop een bord stond (carwash 80 rand maar negotionabel) erop. Niemand gezien en ons niets gevraagd maar toen we terug kwamen was de auto gewassen.  De man wilde geld zien maar Eric zoals hij is zij direct, daar heb ik niet om gevraagd en stapt in. Toen mij gevraagd en ik zei ook, niet om gevraagd en we zijn weggereden. Frank en ik hebben een mooie foto op een rots gemaakt met een geweldig uitzicht. Bij Gods Window een veter aan het hek gehangen, we hadden niets anders. Daar hing van alles aan om te laten weten dat je er bent geweest. Van plastic zakjes, slotjes, touwtjes en dus ook onze veter uit een poncho. Zo, dat was vandaag, morgen naar het prive wildpark waar we hopelijk de grote dieren te zien krijgen en daar foto's van te maken. Zuid Afrika is niet alleen maar wilde dieren Piet, ook mooie gebieden om te bekijken. 😉

Foto's volgen later, eerst eten. Tot morgen!

1. Brigitte Verhaar:
    1 oktober 2019