St. Lucia Forest Lodge

6 oktober 2019 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vandaag om 09.00 uur uit Swaziland vertrokken. Onderweg gestopt bij een kaarsenfabriek en waar wat kraampjes stonden. Wat rondgesnuffeld en wat gekocht. Allemaal handwerk, erg knap. Batic, houtsnijwerk en borduren. Je kon zien hoe ze dat doen. Verder een saaie rit van totaal 7 en een half uur. Pfff, lange zit. In hotel aangekomen kregen we een upgrade van de kamers, erg fijn en super mooie kamers. Ik heb even met Frank een wandeling gemaakt om de omgeving te verkennen, daar aapjes tegen gekomen. We moeten ook alles dicht houden want ze jatten alles weg. Om 18.00 uur gaan eten maar eerst even pinnen. Wel met de auto gegaan want als het donker is lopen de nijlpaarden door het dorp, het is dus niet verstandig om daar in het donker te gaan lopen. Pinnen, dat was ook nog een dingetje. Duurde ellenlang en ik kreeg niets. Had verkeerde knopje ingetoetst. Morgen maar weer eens proberen. In het 1e restaurant de tafel onder de vliegende mieren dus naar de volgende. Braza heet het. Lekker en veel gegeten voor weinig. Naar het hotel en even relaxen bij het zwembad. Toen ik op de kamer was hoorde ik meiden en jongens gillen en schreeuwen. Bleken studenten te zijn die morgenochtend een gamedrive hebben. Als ze de kamer zagen waren ze helemaal hoteldebotel. Volgens mij hadden ze niet verwacht dat het zo mooi zou zijn. Ze gingen nog even zwemmen. Tot half 11 in het zwembad met drank, wiet roken en veel lawaai, toen had ik er genoeg van. Ik ben langs het zwembad naar de receptie gelopen op zoek naar manager en of beveiliging. Niet te vinden maar ik hoorde iemand tot stilte manen en vanaf dat moment was het rustig. Mooi opgelost.  Tot morgen.

1. Berry:
    6 oktober 2019